Yalandır kısalığı yaşamın... Ve özellikle insan dediğimiz şey, inançlı bir insan soyunun parçasıysa... Edip Cansever ...

Önemli olan Tanrı’nın bir enstrüman yaratmış olmasıdır. İnsan denen bir enstrüman. Ancak yarattığı müzik enstrümanını çalamayan bir usta gibi, Tanrı’da insandan doğru sesi çıkaramamıştır. Bu yüzden Tanrı hariç bütün güçler insanı çalmış ve özellikle de şeytan en güzel melodilerini onunla bestelemiştir… Hakan Günday

Birkaç Şiir ve Şiirimsi Tadında Dizeler...
(...)
İçinde ne var bilemem,
Elimde anahtarı yok,
Söylentilere inanamam,
Anlaşılmaz yanı yok,
Çünkü bu benim...

(...)

Başımıza gelecekler burada ah!
Yatak yorgan ağaçlar altında
Yeşil karanlık, kuru yaprak
Birazcık güneş, nemli hava.

Başımıza gelecekler burada ah!

Nereye iter bu özlem bizi?
Bir şeyi yitirmek, kazanmak bir şeyi?
Anlamsız içeriz külü
Ve boğarız babamızı
Nereye iter bu özlem bizi?

Nereye iter bu özlem bizi?
Yuvalarımızdan çeker uzaklara
Çeker flüt sesi, çeker serin çay

Sana sabırlı görünen şey
Esmiş hışırtılı ağaç doruğunda
Ve bahçe sahibinin sesi duyulmuştu.

Gözlerinde değişim oyununu
Ele geçirmek mi çabam
Sözcük ve irinli çıban...

(...)

Hoplar, sıçrar, dans edersin
Küçük yavrucak
Ilık havaya yaslanmış başın
Rüzgarda nazlı kımıldamayan
Işıl ışıl otlarda
Kalkıp iner ayacığın.

(...)

Bir şey yok beni tutan
Kapılar, pencereler açık
Ve kocaman, boş teraslar...

(...)

Tırıstan şaşma küçük atım
Taşıyorsun beni çöllere
Geride kayboluyor kentler
Köyler, ırmaklar geride
Ağırbaşlı okullar, uçarı meyhaneler
Doğudan esen fırtınayla sürüklenmiş
Kızların yüzleri geride.

(...)

Bakire kalmak - Evlenmek

Bekar - Zevk

Bakire kalıyorum - Bakire?

Tüm güçlerimi topluyorum – Tüm ilişkiler dışında kalıyorsun, bir soytarıya benzetiyorsun, rüzgarın estiği her yöne kanat açıyorsun, ama pek ileriye varamıyorsun; insan yaşamının dolaşım sisteminden, erişebileceğim tüm gücü çekip alıyorum...

Yalnız kendim için sorumlu – O kadar kendi kendine vurgun... (Grillparzer, Flaubert)

Tasasız. Dikkatin iş üzerinde yoğunlaştırılması – Gücüm arttığından taşıdığım ağırlık da artıyor... Ve belli bir gerçek saklı yatıyor burada...

(...)

Artıklar kaldırıldı kenara
Mutlulukta çözüldü kol ve bacak
Mehtap da, balkonlar altında
Geride biraz dal ve yaprak
Saçlar gibi kara...
(...)

- Aslında bu derin kuyudan su çekemiyorsun.!
- Hangi kuyu? Hangi su?’
- Soran kim?
- Sessizlik
- Nasıl bir sessizlik.

(...)

Özlemim eski zamanlarda
Özlemim şimdilerde
Özlemim yarınlarda
Ve hepsiyle ölüyorum bekçi kulübesinde
Yol kenarında
Dikine tabutta bildim bileli
Bir mülkünde devletin
Hayatımı kırıp dökmekten alıkoymak için kendimi
Harcadım tüm ömrümü

(...)

Franz Kafka/Taşrada Düğün Hazırlıkları

Share/Save/Bookmark