Yalandır kısalığı yaşamın... Ve özellikle insan dediğimiz şey, inançlı bir insan soyunun parçasıysa... Edip Cansever ...

Önemli olan Tanrı’nın bir enstrüman yaratmış olmasıdır. İnsan denen bir enstrüman. Ancak yarattığı müzik enstrümanını çalamayan bir usta gibi, Tanrı’da insandan doğru sesi çıkaramamıştır. Bu yüzden Tanrı hariç bütün güçler insanı çalmış ve özellikle de şeytan en güzel melodilerini onunla bestelemiştir… Hakan Günday

Yücel Arzen Ah Tamara...




Van' dan, Gevaştan ve Digor'un altın saçlı kızlarından dinledim bu türküyü
Tamara...
Tamara senin dilin yok; senin incirin, senin narın, senin nazın yok.
Bu kaçıncı yenilgi aşk uğruna, bu kaçıncı intihar girişimi...
Boşuna değil biliyorum, senin afaroz edilişin, benim şeyhimi kendime kusturuşum...
Bir ışık diye sana gelişim boşuna değil
Bırak öldürsünler beni, bırak yok saysınlar
Unutsunlar senin ismini, bırak saklasınlar.
Tamara, ah tamara aşk adadadır artık aşkın adada...
U vel aha u vel vera u destana ah Tamara, Tamara

Ay dolanır geceye, kıpkızıl kan gibi
Bulut geçer üstümden, örter beni tül gibi
Sevdanın çölündeyim, ıssızlığın gölünde
Yolumda ışığım ol; ah Tamara

Dokunamam ki tenine, yasaksın bana
Sana giden dikenli yollar, tuzaksın bana
Aşımsın ekmeğimisin, sevapsın bu canıma
Derdime dermanım ol, ah tamara...

Yedi boğum akrep gibi boynumda sevdan
Kara hançer, mavzer gibi bekliyor düşman
Bilsinler böyle bir sevda, böyle bir can alırken
Aşkıma fermenım ol; ah Tamara...

Vur benihasrete, göm beni göle
Oğluna ver adımı ,bin yıllık öfke
Duysunlar böyle bir sevda böyle bir can alırken
Aşkıma fermanım ol; ah Tamara

Share/Save/Bookmark